Op deze pagina vindt je allerhande informatie. Informatie over onze algemene voorwaarden en onze privacy policy. Informatie over wie wij zijn, over de betaalwijzen, over het verzenden van je bestelling, over verzendkosten en het retourneren ervan. Klik hiervoor op bovenstaande button's of lees hieronder de antwoorden op veel gestelde vragen (FAQ).
Klantenservice
Stuur een mail naar [email protected]
of
Stuur een WhatsApp naar 0642710467
Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Plaats het product van je keuze in de winkelwagen door te klikken op de button "in winkelwagen".
Als je op de winkelwagen button klikt zie je het artikel wat je hebt geselecteerd. Klik op de button "ga verder met winkelen" als je nog een andere artikel zoekt. Wil je je bestelling afronden, dan kun je vervolgens de verzendkosten berekenen (alleen van toepassing voor verzending buiten Nederland). Klik hierna op de button "naar kassa". Je kunt nu je naam, adres, ed. invoeren en je kunt de betaalwijze keuze die bij jou past.
Wil je een artikel uit de winkelwagen verwijderen uit de winkelwagen, klik dan op het kruisje achter het artikel.
In onze webshop kun je een account aanmaken maar je kunt ook als "gast" afrekenen. Een account heeft het voordeel dat je de historie in kunt zien van de bij ons geplaatste bestellingen.
Ja, je ontvangt een bevestiging. Deze ontvang je in de mailbox van het door jou opgegeven emailadres, kort nadat je je bestelling hebt afgerond. Blijft een mailtje uit. Controleer dan je spambox. Ook kan het zijn dat het door jou ingevoerde mailadres niet klopt. Hierdoor kan een mailadres niet bestaan. Een mailtje zal dan niet aankomen. BIj twijfel kun je ons hierover mailen.
Ja dit kan. Tijdens het bestellen kun je een adres opgeven wat afwijkend is van het factuuradres. Onze pakketjes passen vaak door de brievenbus (zie voorwaarden bij verzending). Gaat het om een artikel wat als pakketpost verzonden wordt, dan kun je er ook voor kiezen om het pakketje af te halen op een PostNL locatie.
Onze bedrijfslocatie is niet toegankelijk voor het op halen van je bestelling.
Bestellingen die als pakketpost verzonden worden kunnen wel naar een PostNL afhaalpunt verzonden worden. Voorwaarde is wel dat het artikel als pakketje verzonden wordt. Artikelen die door de brievenbus passen worden als brievenbuspost verzonden. Hoe je bestelling wordt verstuurd kun je bij verzending lezen.
Een bestelling kan worden geannuleerd mits deze nog niet is verzonden. Heeft de verzending reeds plaatsgevonden dan kun je het artikel retour sturen. De voorwaarden voor retour sturen zijn dan van toepassing. Dit betekent o.a. dat de portokosten voor het retour sturen voor rekening van de klant zijn.
Je kunt bij ons gebruik maken van de volgende betaalmethoden:
- Ideal
- PayPal
- Bancontact (Belgische klanten)
Voor reguliere verzending binnen Nederland brengen wij geen verzendkosten in rekening.
Bestellingen verzonden naar België en Duitsland van € 50,- of meer worden gratis verzonden. Bij een bestelling met een bestelwaarde onder € 50,- brengen wij € 2,95 verzendkosten in rekening.
Doorgaans worden artikelen met een dikte tot 3 cm met brievenbuspost verzonden. Er is dan geen track en trace code beschikbaar.
Artikelen met een dikte van meer dan 3 cm worden als pakketpost verstuurd. Je ontvangt een track en trace code zodat je het pakketje kunt volgen.
Bestel je meerdere artikelen of een artikel dunner dan 3 cm wat een hoge verkoopwaarde heeft, dan wordt dit ook als pakketpost verstuurd. Tijdens het afrekenen wordt duidelijk hoe je bestelling verzonden wordt.
Voor verzending maken wij gebruik van de diensten van PostNL.
Bestellingen op werkdagen voor 16:00 uur 's middags geplaatst worden nog dezelfde dag verzonden. In een incidenteel geval kan dit de volgende werkdag worden.
Doorgaans heb je je bestelling, bij bezorging binnen Nederland, binnen 1 - 2 werkdagen in huis. Verzending naar het buitenland kost meer tijd. Een pakketje wordt veelal binnen 2 dagen bezorgd. Bezorging van brievenbuspost naar het buitenland kan enkele dagen tot een week duren.
Bestellingen die in het weekend zijn geplaatst worden op een maandag verzonden. Voorwaarde is dat deze maandag een werkdag is. Is dit niet het geval dan worden de bestellingen de eerst volgende werkdag verzonden.
Ja dit is mogelijk. Voor deze dienst brengen wij geen extra kosten in rekening. Deze wijze van bezorgen is alleen mogelijk voor bestellingen die als pakket verzonden worden. Brievenbuspost is hiervan uitgesloten.
Nadat je in de winkelwagen je adresgegevens hebt ingevuld wordt deze optie getoond. Je kunt kiezen op welke locatie je je pakket kunt laten bezorgen. Het pakketje kan op de dag van bezorging na 15:00 uur opgehaald worden op de door jou gekozen PostNL locatie.
Ons retouradres is:
LDB
Postbus 91
3960 BB Wijk bij Duurstede
De kosten voor het retour sturen van een bestelling zijn voor rekening van de klant.
Heb je een account binnen onze webshop aangemaakt dan kun je binnen je account je retour melden. Heb je geen account aangemaakt stuur dan een mail naar [email protected]
Je retourmelding dient binnen 30 dagen na ontvangst van het artikel gemeld te zijn. Het artikel dient binnen deze termijn van 30 dagen daadwerkelijk retour gestuurd te worden.
Wij sturen geen retourformulier mee. Wij willen het milieu niet belasten voor een formulier wat veelal niet wordt gebruikt. Om die reden vragen wij jou een kleine notitie in het pakketje te doen of zelf het retourformulier te printen.
Print hier het retourformulier vul deze in en voeg deze bij de retourzending.
Zorg voor een deugdelijke verpakking en voor een voldoende gefrankeerd pakket. Artikelen die beschadigd of gebruikt zijn kunnen wij niet accepteren.
Je kunt je bestelling binnen de zichttermijn van 30 dagen herroepen. Je hoeft hierbij geen reden op te geven. Binnen deze termijn van 30 dagen dient de bestelling daadwerkelijk retour gestuurd te worden.
Meld je herroeping door het sturen van een mail naar [email protected]
Print het herroepingsformulier vul deze in en voeg deze bij de retourzending.
Zorg voor een deugdelijke verpakking en voor een voldoende gefrankeerd pakket. Artikelen die beschadigd of gebruikt zijn kunnen wij niet accepteren.
Lederwaren zijn artikelen waar je in redelijkheid (en bij normaal gebruik) een lange levensduur van mag verwachten. Je ontvangt één jaar garantie. Dit geldt niet voor slijtage door intensief gebruik.
Enkele merken geven een garantie van 2 jaar. Dit is specifiek benoemd bij de productomschrijving van de producten waarvoor dit geldt.
Leer is een natuurproduct wat ademt en flexibel is. De zichtbare nerven, poriën, littekens, insectenbeten en lichte strekte- en kleurverschillen in de huid typeren de echtheid van het lederen artikel. Dit zijn geen materiaal fouten, de natuur heeft hier zijn handtekening achtergelaten. Aansprakelijkheid hierop zullen wij afwijzen.